TechnikiStolarskie.pl

Forum stolarskie dla ludzi z pasją
Dzisiaj jest 21 mar 2019, 13:30

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 07 lut 2019, 18:59 
Offline

Rejestracja: 14 lip 2016, 11:53
Posty: 103
Cytuj:
... i bedzie gitara

a miały być meble devil devil devil


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 lut 2019, 19:34 
Offline

Rejestracja: 06 mar 2015, 21:31
Posty: 1813
Cytuj:
Nadaje się.
znajomy mówił że się nie nadaje z powodu że to tylko 0.6mm drewna.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 lut 2019, 19:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2013, 19:03
Posty: 2188
Lokalizacja: Dobrzyków/Płock
Zawód: stolarz (chyba)
Specjalizacja: schody
Zmień znajomego.

_________________
Krawaty wiąże, usuwam ciąże.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 lut 2019, 19:51 
Offline

Rejestracja: 06 mar 2015, 21:31
Posty: 1813
Kanty jak okleje fornirem modyfikiem na flizelinie, klejem "momentem" bedzie dobrze ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 lut 2019, 20:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2013, 19:03
Posty: 2188
Lokalizacja: Dobrzyków/Płock
Zawód: stolarz (chyba)
Specjalizacja: schody
Pewnie że będzie. Ale ile czasu - tego nikt nie wie. Tydzień, miesiąc, rok....

_________________
Krawaty wiąże, usuwam ciąże.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 lut 2019, 20:17 
Offline

Rejestracja: 06 mar 2015, 21:31
Posty: 1813
Dlaczego jest to taka niewiadoma ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 lut 2019, 20:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2013, 19:03
Posty: 2188
Lokalizacja: Dobrzyków/Płock
Zawód: stolarz (chyba)
Specjalizacja: schody
Bo na 100% nie użyjesz dobrego kontaktu tylko jakiś badziew w stylu Pattexu, a nawet jeśli użyłbyś np Timebonda to i tak przy fornirze olejowanym będzie wstawać.

_________________
Krawaty wiąże, usuwam ciąże.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 lut 2019, 20:49 
Offline

Rejestracja: 17 cze 2015, 21:14
Posty: 268
Czyli oklejanie kantów 18wiora fornirem tylko na okleiniarce?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 lut 2019, 21:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lip 2015, 13:00
Posty: 703
Lokalizacja: Wrocław, Dolny Śląsk
Zawód: ekonomista, stolarz
Specjalizacja: schody,meble,drzwi
Danio kup płytę stolarską dębową lub wióra fornirowanego dębem. Potnij sklej do kupy. Krawędzie oklej fornirem z klejem na żelazko. Całość polakieruj. Gotowe.
Nie potrzeba nic prócz żelazka, wałka i papieru ściernego no i może nożyk do tapet. rotfl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 lut 2019, 21:44 
Offline

Rejestracja: 06 mar 2015, 21:31
Posty: 1813
W CDO okleine z klejem to mieli że 100 metrów trzeba było kupić.
Mam już wiórową surową zamówioną, plaszczyzny okleje na prasie a kanty już samodzielnie, więc jeśli nie klejem moment to rakolem ? Czy innym klejem ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 lut 2019, 21:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lip 2015, 13:00
Posty: 703
Lokalizacja: Wrocław, Dolny Śląsk
Zawód: ekonomista, stolarz
Specjalizacja: schody,meble,drzwi
Powiem ci tyle odpuść wszystkie kontakty bo to badziew, reklamacja to tylko kwestia czasu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 lut 2019, 22:37 
Offline

Rejestracja: 07 maja 2013, 20:11
Posty: 1778
Rakol może być.

_________________
istolarstwo.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 lut 2019, 21:16 
Offline

Rejestracja: 06 mar 2015, 21:31
Posty: 1813
Robię listwę szeroką 80mm fornirowaną dłuższą niż liść forniru. Kojarzyłem coś że lepiej łączyć zacinając fornir nie prostopadle ale po skosie.
Coś takiego.
_____ _____
____//_____
No i szczerze mówiąc widać trochę że jest to łączone. Jak mogę to lepiej zrobić ? Dopasowanie słoi średnio wychodzi bo zawsze coś widać że gdzieś ucieka. Może po pomalowaniu bardziej się to zgubi ? Dobre chociaż że listwa będzie pod sufitem to mniej będzie się rzucać w oko.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 lut 2019, 00:33 
Offline

Rejestracja: 07 maja 2013, 20:11
Posty: 1778
Połóż dwa takie same liście obok siebie, z takim przesunięciem,żeby uzyskać żądaną długość. Z tego wytnij.

_________________
istolarstwo.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 lut 2019, 05:31 
Offline

Rejestracja: 06 mar 2015, 21:31
Posty: 1813
Wszystkie liście forniru modyfikowanego mają takie samo usłojenie ? Ja nie wiem bo kazałem sobie go pociąć jak kupowałem. Jedyny plus że na biegu kupowałem to brakło forniru i muszę jeszcze jechać po jeden liść.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 lut 2019, 06:10 
Offline

Rejestracja: 07 maja 2013, 20:11
Posty: 1778
A, modyfikowany. Tak. Liście są takie same. Połączenie zrób pod bardzo małym kątem.

_________________
istolarstwo.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 lut 2019, 06:23 
Offline

Rejestracja: 06 mar 2015, 21:31
Posty: 1813
Mówisz że 10-15 stopni będzie lepiej jak 0 albo 45 ?

Mówisz o cięciu tym oznaczonym na żółtym pasku ?


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 lut 2019, 06:42 
Offline

Rejestracja: 07 maja 2013, 20:11
Posty: 1778
No raczej na niebieskim.

_________________
istolarstwo.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 lut 2019, 09:23 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2013, 21:00
Posty: 2139
Lokalizacja: Swaj
Najlepiej zrób "falę" po linii usłojenia. Oczywiście na fornirze flader.

_________________
... Bo wszyscy stolarze, to jedna rodzina ...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 lut 2019, 09:57 
Offline

Rejestracja: 06 mar 2015, 21:31
Posty: 1813
Fale zwykłym tapeciakiem ? Nie wiem czy sobie żartujesz z ta falą bo się nie znam :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 lut 2019, 10:06 
Offline

Rejestracja: 07 maja 2013, 20:11
Posty: 1778
Walnij sete i samo pójdzie. Tylko 2 na raz tnij.

_________________
istolarstwo.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 lut 2019, 11:49 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2013, 21:00
Posty: 2139
Lokalizacja: Swaj
Jak nie tapeciakiem, to kup za grosze oprawiony skalpel i tniesz jak masło.

_________________
... Bo wszyscy stolarze, to jedna rodzina ...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 lut 2019, 14:37 
Offline

Rejestracja: 06 mar 2015, 21:31
Posty: 1813
Do cięcia na prosto to najlepszy kształt ostrza będzie taki jak ten u dołu pierwszy od prawej strony czy o mniejszym promieniu ?

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 lut 2019, 17:23 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2013, 21:00
Posty: 2139
Lokalizacja: Swaj
Używam tylko ten z górnego rzędu, trzeci od lewej. Ewentualnie czwarty od lewej.

_________________
... Bo wszyscy stolarze, to jedna rodzina ...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 lut 2019, 23:04 
Offline

Rejestracja: 14 maja 2013, 20:32
Posty: 819
Lokalizacja: Tychy
Na allegroo jest nóż szewski rymarski z Gerpolu . Po przeostrzeniu używam do okleiny.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 lut 2019, 23:32 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2013, 21:00
Posty: 2139
Lokalizacja: Swaj
Noże przerabiałem 30 lat temu. Tylko skalpel daje prawie niewidoczną spoinę.

_________________
... Bo wszyscy stolarze, to jedna rodzina ...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 lut 2019, 00:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 maja 2013, 17:44
Posty: 1973
Specjalizacja: 12/70
Danio, nie słuchaj Sety, to fachura, On tępym śrubokrętem lepiej przetnie jak Ty tym nożykiem. :)
Ten co wybrałeś na pierwszy raz będzie dobry.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Davus sum, non Oedipus.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 lut 2019, 00:51 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2013, 21:00
Posty: 2139
Lokalizacja: Swaj
Andrzej, wykonując intarsję, zdarzało się wcinać w 1 cm2 dziesięć i więcej elementów. To szerokie ostrze nie sprawdzało się, gdyż zbyt mało precyzyjnie wchodziło w materiał. W dodatku zasłaniało swoją szerokością pole robocze.
Prowadziłem kursy intarsji i wszyscy moi uczniowie szybko przechodzili od wszelkiej maści nożyków i takich zaokrąglonych skalpeli na te ostre, oznaczone numerem 11.
https://www.google.com/search?q=skalpel ... 40&bih=789

_________________
... Bo wszyscy stolarze, to jedna rodzina ...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 lut 2019, 01:18 
Offline

Rejestracja: 14 maja 2013, 20:32
Posty: 819
Lokalizacja: Tychy
Ja się przyzwyczaiłem do nożyka. Ostry szpic bez zaokrągleń ale faza ostrze z prawej strony.
No ale na kurs intarsji nie chodziłem :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 lut 2019, 06:20 
Offline

Rejestracja: 06 mar 2015, 21:31
Posty: 1813
SETA pisze:
wszyscy moi uczniowie szybko przechodzili od wszelkiej maści nożyków i takich zaokrąglonych skalpeli na te ostre, oznaczone numerem 11

Ostatnio poznając Ciebie nie dziwie się :D
No ale pomijając politykę, kupię jakieś nożyki i przetestuję.

Do odcinania nadmiaru taki czy skalpel będzie lepszy ?
Obrazek

Czy może taki.
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group