TechnikiStolarskie.pl

Forum stolarskie dla ludzi z pasją
Dzisiaj jest 18 kwie 2019, 23:38

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ] 
Autor Wiadomość
Post: 15 paź 2018, 15:00 
Offline

Rejestracja: 06 lis 2017, 22:22
Posty: 10
Panowie.
Chcę wykonać taki korpus z płyty wiórowej. Będzie wisiał pod skosem na poddaszu.
Możecie podpowiedzieć jak najlepiej (wariant 1) lub jak najprościej (wariant 2) połączyć płyty pod kątem?


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 paź 2018, 16:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2013, 20:59
Posty: 737
Lokalizacja: Szczytno
Zawód: Stolarz
Lamelki, jak nie masz to obce pióro. https://www.google.com/search?q=lamello ... mBNrtPK2fM:
Możesz połączyć na minifix do kątów.https://www.google.com/search?q=minifix ... RQTqfj9p6M:
Jak nie masz powyższych a nie widać lewej strony to klej i wkręty.

_________________
Bądź sobą. Wszyscy inni są już zajęci. Oscar Wilde.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 paź 2018, 17:57 
Offline

Rejestracja: 16 sty 2018, 01:09
Posty: 269
Anioll pisze:
Jak nie masz powyższych a nie widać lewej strony to klej i wkręty.

Też tak robię, nawiercam ciękim wiertłem , potem klej i wkręty.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 paź 2018, 19:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 maja 2013, 17:44
Posty: 1976
Specjalizacja: 12/70
Nie to, żebym się czepiał, to są właśnie te niuanse o których pisałeś.

_________________
Davus sum, non Oedipus.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 paź 2018, 19:57 
Offline

Rejestracja: 16 sty 2018, 01:09
Posty: 269
Obrazek
Złącza stolarskie, wkręt też tam jest, nawet gwoździe.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 paź 2018, 19:40 
Offline

Rejestracja: 22 mar 2015, 12:35
Posty: 238
Lokalizacja: Rzeszów
SkiMac, kolega pytał o płytę wiórowa a nie o drewno ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 paź 2018, 21:47 
Offline

Rejestracja: 06 lis 2017, 22:22
Posty: 10
Nie mam dostępu do lamelownicy, a minifix widzę, że do kątów 20-90. Ja mam 135. Chyba, że czegoś nie doczytałem.
Czyli w takim razie klej i wkręty? Czy to raczej do drewna, a nie płyty wiórowej?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 paź 2018, 10:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 maja 2013, 17:44
Posty: 1976
Specjalizacja: 12/70
Moja propozycja jest taka jak na zdjęciach, zrobisz to zwykłą wiertarką plus odpowiednie wiertła. Zacinasz kąt 45*, wiercisz otwory montażowe, plus z trzy kołki drewniane do stabilizacji. Możesz też kupić od PBstol-a wiertarkę ww, pójdzie sprawniej. :)


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Davus sum, non Oedipus.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 paź 2018, 15:37 
Offline

Rejestracja: 06 lis 2017, 22:22
Posty: 10
Dziękuję za podpowiedź. Właśnie widzę, jaka ze mnie ofiara z tymi mini-fixami. Zafiksowałem :) się na te obustronne i nie mogłem wyobrazić sobie jak miałyby być złożone na więcej niż 90 stopni.
Co to za wiertarka ww?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 paź 2018, 15:55 
Offline

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:46
Posty: 4275
Lokalizacja: Białystok
Zawód: Stolarz
Specjalizacja: Meble na wymiar.
Jeżeli kąt jest mniejszy jak 45 st, to trudniej jest to zaciąć, jak później połączyć.
Ja bym to zrobił na obce pióro. Maszyna frezarka dolnowrzecionowa i frez piłkowy.
Myślę, że szybciej, jak to wiercenie, a połączenie wychodzi niewidoczne.
Ma tylko jedną wadę. Jak źle zmierzyłeś, to ciężko będzie rozebrać.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 paź 2018, 21:15 
Offline

Rejestracja: 06 lis 2017, 22:22
Posty: 10
Kąt wychodzi dokładnie 45 stopni. Właśnie jedynie pochylenie skosów wyszło kiedyś specom od g-k prawidłowo szczerbol .


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 lis 2018, 00:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 maja 2013, 17:44
Posty: 1976
Specjalizacja: 12/70
Pierwszy raz używałem tego typu mimośrodów z podwójnym regulowanym trzpieniem, muszę powiedzieć że są rewelacyjne. Do tej pory kleiłem kątowe łączenia, ale to zawsze stwarza kłopot na montażu, zwłaszcza w ciasnych miejscach. Do nawiertów jest tabelka w jakiej odległości, zależnie od kąta, robić wiercenia.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Davus sum, non Oedipus.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 lis 2018, 10:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 gru 2016, 21:15
Posty: 594
Lokalizacja: Kobyłka
Specjalizacja: oprogramowanie do mebli
Tyle że ta tabla nie uwzględnia płyty 18 mm , więc nie jest to mega dokładne. Lepszym rozwiązaniem jest Lamello do takich połączeń.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 lis 2018, 11:11 
Offline

Rejestracja: 14 maja 2013, 20:32
Posty: 876
Lokalizacja: Tychy
Andrzeju też od dawna tak stosuję i jest rewelacja jeśli chodzi o prace na montażu. Na warsztacie próbne składanie a reszta po przypasowaniu np opasek do ścian u klienta. W przeciwieństwie do innych połączeń, elementy są dociśnięte do siebie bez kleju i w chwili montażu. Na nic nie trzeba czekać.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 lis 2018, 11:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 maja 2013, 17:44
Posty: 1976
Specjalizacja: 12/70
Nie musi być super dokładnie, jest przewidziana tolerancja błędu. Co do lamelo, to nie tylko moim zdaniem, nie nadaje się do takich połączeń.

TORUS pisze:
Na nic nie trzeba czekać.


I o to chodzi

_________________
Davus sum, non Oedipus.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 lis 2018, 18:36 
Offline

Rejestracja: 16 sty 2018, 01:09
Posty: 269
lignumsoft pisze:
Tyle że ta tabla nie uwzględnia płyty 18 mm , więc nie jest to mega dokładne. Lepszym rozwiązaniem jest Lamello do takich połączeń.

Lignumsoft, napisz makro dla Corpusa i tabelka nie będzie nikomu potrzebna.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 lis 2018, 18:45 
Offline

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:46
Posty: 4275
Lokalizacja: Białystok
Zawód: Stolarz
Specjalizacja: Meble na wymiar.
Zaraz dostaniesz zaproszenie na szkolenie rotfl

Ja bym radził, tą folię z rączek zrywać przed cięciem. Nie raz mi się zdarzyło, że pod folią była rysa.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 lut 2019, 18:08 
Offline

Rejestracja: 13 lis 2018, 19:13
Posty: 2
Panowie, a jak najlepiej połączyć prosty odcinek płyty wiórowej, jeżeli jej długość przekracza 2800. Mam wymiar 3400. Zrobiłem dwa kawałki, 2600 i 900. Zastanawiałem się, żeby zaciąć obydwie płyty pod kątem 45 stopni, żeby łączenie było mniej widoczne, ale czy to będzie dobre rozwiązanie ? Albo po prostu łączenie do czoła i fazę łączeniową uzupełnić jakimś specyfikiem, żeby nie rzucała się w oczy. Co poradzicie ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 lut 2019, 18:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 gru 2014, 16:29
Posty: 539
Lokalizacja: Beskid Żywiecki
Zawód: Byłem pilorzem :D
Kleiłem na 45 stopni, płaszczyznę laminowałem HPL, kanty na oklejarce PCV, bez żadnych łączeń. Jeszcze wygodniej jest poszukać na hurtowni płytę podkładową z blatów roboczych i wyciąć element bez sklejania ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 lut 2019, 20:48 
Offline

Rejestracja: 09 mar 2017, 18:25
Posty: 135
Lokalizacja: Olsztyn
Specjalizacja: meble … czyli manufaktura na zamówienie :-)
dokładnie tak jak mówi Pan Solmyr. dokładnie. Ja np boki szaf wolnostojących na akta robiłem tak, ze sklejałem 18 na długość, sklejałem je z obrotem o 180 stopni, zewnętrzną stronę dawałem HPL w kolorze płyt a wąską płaszczyznę np PCV 2 mm. strona cięta szła do wnętrza szafy. jak się postarać cięcie / łączenie jest prawie niewidoczne

_________________
"zawsze wydaje się , że coś jest niemożliwe, dopóki nie zostanie zrobione"
Nelson Mandela


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 lut 2019, 21:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 gru 2014, 16:29
Posty: 539
Lokalizacja: Beskid Żywiecki
Zawód: Byłem pilorzem :D
m.premimum mój znajomek zwykł mówić że Panowie to w Anglii Polskę sprzedawali w 39 rotfl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 lut 2019, 16:56 
Offline

Rejestracja: 09 mar 2017, 18:25
Posty: 135
Lokalizacja: Olsztyn
Specjalizacja: meble … czyli manufaktura na zamówienie :-)
:-)

_________________
"zawsze wydaje się , że coś jest niemożliwe, dopóki nie zostanie zrobione"
Nelson Mandela


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group