TechnikiStolarskie.pl

Forum stolarskie dla ludzi z pasją
Dzisiaj jest 22 cze 2018, 03:05

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: 11 sty 2016, 21:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2013, 19:11
Posty: 430
Lokalizacja: okolice Ostrowa Wlkp.
Zawód: stolarz, mgr inż. AiR, technik elektronik
Specjalizacja: Schody, drzwi, drobne ciesielstwo, ogólnie lite i obłogowane
sam tnie na żefamie ;) Przecież chwalił się że kupił, on ma passe kupowania ostatnio, się rozwija.... i bardzo dobrze....

_________________
Spokój duszy, ciała chłód
Ciepło świecy, wiatru śpiew
Nic nie zburzy moich snów
Gdy pod ziemią będę spał.....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2016, 21:38 
Offline

Rejestracja: 07 maja 2013, 16:17
Posty: 1592
Nie czytałem :P
Żefam piła taśmowa ?

_________________
Da mihi animas, caetera tolle


Ostatnio zmieniony 11 sty 2016, 21:39 przez BWS, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2016, 21:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lip 2015, 13:00
Posty: 602
Lokalizacja: Wrocław, Dolny Śląsk
Zawód: ekonomista, stolarz
Specjalizacja: schody,meble,drzwi
a jakiej szerokości masz te lamele


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2016, 21:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2013, 19:11
Posty: 430
Lokalizacja: okolice Ostrowa Wlkp.
Zawód: stolarz, mgr inż. AiR, technik elektronik
Specjalizacja: Schody, drzwi, drobne ciesielstwo, ogólnie lite i obłogowane
a widzisz ile Ci umknęło..... ;)

_________________
Spokój duszy, ciała chłód
Ciepło świecy, wiatru śpiew
Nic nie zburzy moich snów
Gdy pod ziemią będę spał.....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2016, 21:44 
Offline

Rejestracja: 07 maja 2013, 16:17
Posty: 1592
Płaskie wychodzą ? prasa dociska ? Widziałem na targach tak cięli było ok.

_________________
Da mihi animas, caetera tolle


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2016, 22:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2013, 19:03
Posty: 2128
Lokalizacja: Dobrzyków/Płock
Zawód: stolarz (chyba)
Specjalizacja: schody
Wychodzi perfekcyjnie. Jak dotąd robiliśmy max 15cm bo więcej materiału nie było, ale jestem bardzo zadowolony. Po cięciu miały trafiać na szlifierkę ale okazało się że grubościówka robi piękne 5mm. A wrzucenie na prasę to tylko formalność. Po takiej obróbce nie ma co się zepsuć na etapie klejenia.

Tnę na Żefamie 60tce doprowadzonym do stanu lepszego niż fabryczny. Stoczone i wyważone koła, nowy górny wałek, nowe rolki prowadzące taśmę ( górne i dolne).

_________________
Krawaty wiąże, usuwam ciąże.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2016, 22:03 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2014, 19:20
Posty: 412
Lokalizacja: kujawsko pomorskie
Zawód: Stolarz
Specjalizacja: Drzwi,Schody
Cytuj:
A czemu nie? Skoro ręcznie idzie dobrze to maszyną będzie po prostu szybciej

StolArt nie nada.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2016, 22:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2013, 19:03
Posty: 2128
Lokalizacja: Dobrzyków/Płock
Zawód: stolarz (chyba)
Specjalizacja: schody
Czy próbowałeś?

_________________
Krawaty wiąże, usuwam ciąże.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2016, 22:17 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2014, 19:20
Posty: 412
Lokalizacja: kujawsko pomorskie
Zawód: Stolarz
Specjalizacja: Drzwi,Schody
Nie próbowałem, ale z 2 milimetrowym obłogiem jest problem na tych spajarkach a co dopiero 5mm.Też robię sam takie lamele i różnie to bywa ,nie zawsze są idealnie proste.Czasami są takie naprężenia w drewnie że jak przetniesz to odrazu banan się robi .


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2016, 22:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2013, 19:03
Posty: 2128
Lokalizacja: Dobrzyków/Płock
Zawód: stolarz (chyba)
Specjalizacja: schody
Jeżeli nie próbowałeś, to potraktuj mnie jako królika doświadczalnego ;) Nie odpuszczam tak łatwo :D

_________________
Krawaty wiąże, usuwam ciąże.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2016, 22:21 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2013, 21:00
Posty: 1999
Lokalizacja: Swaj
U kolegi, Kuper na podwójny zygzak ledwo daje radę zszyć obłóg 2 mm. Niby jest O.K. ale jak jest duża formatka i chce się ją przenieść, to często puszcza.

_________________
... Bo wszyscy stolarze, to jedna rodzina ...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2016, 22:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2013, 19:03
Posty: 2128
Lokalizacja: Dobrzyków/Płock
Zawód: stolarz (chyba)
Specjalizacja: schody
U mnie, 2mm obłóg zszywam 420tką bez zająknięcia. Kolega widocznie używa miecza podczas spajania, ja go zdejmuję.

Sam dobrze wiesz że jawa będzie mocniejsza od nitki. Kwestia jak ją szybko nałożyć.

_________________
Krawaty wiąże, usuwam ciąże.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2016, 22:28 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2013, 21:00
Posty: 1999
Lokalizacja: Swaj
Stol-Art pisze:
Kwestia jak ją szybko nałożyć.

Żebyś Ty widział jak nam to idzie. Uczeń biegiem nowe rolki donosi.

_________________
... Bo wszyscy stolarze, to jedna rodzina ...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2016, 22:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lip 2015, 13:00
Posty: 602
Lokalizacja: Wrocław, Dolny Śląsk
Zawód: ekonomista, stolarz
Specjalizacja: schody,meble,drzwi
Stol Art skoro chcesz zszywać 5 obłogi i na prasę a co z klejem na spoinie bo jej tam nie ma, nie ma to wpływu później nic sie z tym nie dzieje .


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2016, 22:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2013, 19:03
Posty: 2128
Lokalizacja: Dobrzyków/Płock
Zawód: stolarz (chyba)
Specjalizacja: schody
SETA- Ale Ty masz stare, zgrabiałe łapy. Moje miękkie i delikatne palce nie są w stanie tak dokładnie i szybko nałożyć jawy, jakbym tego chciał. Bolą po pięciu minutach pracy.



kubik - Jest klej na spoinie rotfl

_________________
Krawaty wiąże, usuwam ciąże.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2016, 22:32 
Offline

Rejestracja: 07 maja 2013, 20:11
Posty: 1615
Moim zdaniem za bardzo kombinujesz. Poklej najpierw na grubość max co możesz uciąć, a potem klej na szerokość.

_________________
istolarstwo.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2016, 22:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lip 2015, 13:00
Posty: 602
Lokalizacja: Wrocław, Dolny Śląsk
Zawód: ekonomista, stolarz
Specjalizacja: schody,meble,drzwi
czyli je rozchylasz przed prasowaniem tyle ze zaoszczędza ci czas na ściskaniu po szerokości


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2016, 22:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lip 2015, 13:00
Posty: 602
Lokalizacja: Wrocław, Dolny Śląsk
Zawód: ekonomista, stolarz
Specjalizacja: schody,meble,drzwi
ja robie ciut inaczej tnę na 7 lub 8 mm na taśmie potem kleje i puszczam przez szlifierkę dopiero naklejam na stopień


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2016, 22:36 
Offline

Rejestracja: 07 maja 2013, 20:11
Posty: 1615
I tak kleisz po szerokości rdzeń. Jaka różnica co najpierw?

_________________
istolarstwo.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2016, 22:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2013, 19:03
Posty: 2128
Lokalizacja: Dobrzyków/Płock
Zawód: stolarz (chyba)
Specjalizacja: schody
Piotrek, robiłem tak. Tyle że 10mm. Cieniej się nie da bez obustronnego dociskania całej płaszczyzny pakietu. Poza tym z calówki robisz 3 lamele a nie dwie. A przy drewnie po 12k/m3 jest to dość znacząca różnica nie wpływająca na jakość finalnego produktu.

_________________
Krawaty wiąże, usuwam ciąże.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2016, 22:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lip 2015, 13:00
Posty: 602
Lokalizacja: Wrocław, Dolny Śląsk
Zawód: ekonomista, stolarz
Specjalizacja: schody,meble,drzwi
taka że mam równy element dopasowany do stopnia i na tyle sztywny że kleje dwa stopnie obłogiem do siebie nie mam prasy tylko w ściskach.
A same obłogi łatwiej się klei z 8 niż z 5 pozatym kleje od piły idzie migiem , krawędzie klejone są równe bo deska przed cieciem na taśmie leci przez strugarkę


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2016, 22:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2013, 19:03
Posty: 2128
Lokalizacja: Dobrzyków/Płock
Zawód: stolarz (chyba)
Specjalizacja: schody
Ale dałeś mi po twarzoczaszce tym postem. Ciężko to rozszyfrować bez kropek i większości przecinków.

_________________
Krawaty wiąże, usuwam ciąże.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2016, 23:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lip 2015, 13:00
Posty: 602
Lokalizacja: Wrocław, Dolny Śląsk
Zawód: ekonomista, stolarz
Specjalizacja: schody,meble,drzwi
wystarczy przeczytać 5 razy jupi


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2016, 23:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2013, 19:11
Posty: 430
Lokalizacja: okolice Ostrowa Wlkp.
Zawód: stolarz, mgr inż. AiR, technik elektronik
Specjalizacja: Schody, drzwi, drobne ciesielstwo, ogólnie lite i obłogowane
wystarczy w odp. miejscu postawić kropkę, lub przecinek ;)

_________________
Spokój duszy, ciała chłód
Ciepło świecy, wiatru śpiew
Nic nie zburzy moich snów
Gdy pod ziemią będę spał.....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2016, 23:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2013, 19:03
Posty: 2128
Lokalizacja: Dobrzyków/Płock
Zawód: stolarz (chyba)
Specjalizacja: schody
Wierz lub nie, ale mniej-więcej tyle razy musiałem ;)

_________________
Krawaty wiąże, usuwam ciąże.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2016, 23:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2013, 19:11
Posty: 430
Lokalizacja: okolice Ostrowa Wlkp.
Zawód: stolarz, mgr inż. AiR, technik elektronik
Specjalizacja: Schody, drzwi, drobne ciesielstwo, ogólnie lite i obłogowane
kubik pisze:
taka że mam równy element dopasowany do stopnia i na tyle sztywny że kleje dwa stopnie obłogiem do siebie nie mam prasy tylko w ściskach.
A same obłogi łatwiej się klei z 8 niż z 5 pozatym kleje od piły idzie migiem , krawędzie klejone są równe bo deska przed cieciem na taśmie leci przez strugarkę

a wystarczyło napisać w ten sposób:
taka, że mam równy element dopasowany do stopnia i na tyle sztywny, że kleje dwa stopnie obłogiem do siebie. Nie mam prasy, tylko w ściskach.
A same obłogi łatwiej się klei z 8 niż z 5, poza tym kleje od piły. Idzie migiem, krawędzie klejone są równe, bo deska przed cieciem na taśmie leci przez strugarkę.

należy się :piwko: za tłumaczenie

_________________
Spokój duszy, ciała chłód
Ciepło świecy, wiatru śpiew
Nic nie zburzy moich snów
Gdy pod ziemią będę spał.....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2016, 23:34 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2014, 19:20
Posty: 412
Lokalizacja: kujawsko pomorskie
Zawód: Stolarz
Specjalizacja: Drzwi,Schody
Cytuj:
Nie odpuszczam tak łatwo
To dobrze,ale jakby nie poszło daj znać na pw.na które złomowisko kupera wywiozłeś :D .Stol-Art, a jak wychodzi spoina między lemelami już po sklejeniu?Ściskasz na gróbość i szerokość jednocześnie?Czy na szerokoś tylko ta taśma?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2016, 23:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2013, 19:03
Posty: 2128
Lokalizacja: Dobrzyków/Płock
Zawód: stolarz (chyba)
Specjalizacja: schody
Spoina wychodzi niezauważalna. Ściskam element w prasie półkowej. Boczny docisk zastępuje mi pęcznienie drewna podczas odparowywania kleju. Dopiero zaczynam zabawy z tak cienkimi elementami więc eksperymentuje. Zapowiada się dobrze.

P.S.

to nie Kupera bym wyrzucał tylko OTTa. Kuper jest OK ;)

_________________
Krawaty wiąże, usuwam ciąże.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2016, 23:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lip 2015, 13:00
Posty: 602
Lokalizacja: Wrocław, Dolny Śląsk
Zawód: ekonomista, stolarz
Specjalizacja: schody,meble,drzwi
I co teraz będziecie się cisnąć o jeden kropek i przecinek. Pisze z takiego małego ustrojstwa dotykowego ,że i tak cudnie wychodzi.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2016, 23:46 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2014, 19:20
Posty: 412
Lokalizacja: kujawsko pomorskie
Zawód: Stolarz
Specjalizacja: Drzwi,Schody
No myślałem OTT a napisałem kuper
Cytuj:
Boczny docisk zastępuje mi pęcznienie drewna podczas odparowywania kleju

A jak porządnie wyschnie po pierwszym okresie grzewczym u klienta? ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group